Online introduktion 360° Feedback

 

 

IQ Potential

Fredag den 2. oktober tilbyder vi 1 times online introduktion af vores 360° analyser.

Du vil møde Jørgen C. Friis, som præsenterer dig for mulighederne med værktøjet til både udvikling af medarbejdere og ledere.

Hvad er 360° Feedback?

360° Feedback er en metode til at iværksætte forandringstiltag med udgangspunkt i organisationens interessenter. En 360° Feedback giver et helhedsorienteret statusbillede af præstationer, sådan som de opleves og opfattes af de enkelte medarbejdere, ledere samt eventuelle interne og eksterne kunder.

Via feedback fra alle vinkler opnås et bredere og mere objektivt perspektiv på præstationer og adfærd. Måleteorien antager at observationer fra flere kilder giver mere gyldige (valiable) og mere pålidelige (reliable) resultater - desuden vil 360 Feedback opleves psykologisk af modtageren som mere troværdig og meningsfuld end ”single feedback” – og er derfor som en mere effektiv igangsætter for forandringer.

I en feedback analyse kan du selv skræddersy, hvad dine interessenter skal give hinanden feedback på og du kan vælge mellem nogle predefinerede fokusområder med afsæt i de fire farver (f.eks. innovation (gul), handlekraft (rød), analytisk evne (blå) og lytte (grøn).

Se et eksempel på en 360° Feedback rapport

 

360° Feedback er et alsidigt værktøj med mange anvendelsesmuligheder:

 

  • Personlig udvikling og læring - feedback på udførelse og resultater i jobbet.
  • Informations- og arbejdsgrundlag til personlig coaching.
  • Medarbejderudvikling – forståelse for eget kompetenceniveau.
  • Lederudvikling - ledere får værdifuld feedback til både faglig og personlig udvikling.
  • Performanceudvikling – forståelse for eget performanceniveau.
  • Intern benchmarking - måle forbedringer og effekt af udviklingstiltag.
  • Kundefokus - sætte fokus på hvordan vi skaber mere værdi for vores kunder.
  • Organisatorisk Iæring - direkte feedback på hvor vi er gode og hvor vi kan blive bedre.
  • Skabe forståelse for værdier og kernekompetencer i organisationen.
  • Skabe fælles platform for leadership, værdier og holdninger i en organisation.
  • Effektsikring af kurser og andre udviklingsaktiviteter.