Cookiepolitik
På denne side kan du se e-stimates cookie- og privatlivspolitik
Hvad er en cookie?
En cookie er en lille datafil, som bliver gemt på din computer, tablet eller mobiltelefon. En cookie er ikke et program, der kan indeholde skadelige programmer eller virus.
Hjemmesidens brug af cookies
Cookies kan være nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker f.eks. hvilket sprog du gerne vil have vist på hjemmesiden. Helt overordnet anvender vi cookies som del af vores service til at vise indhold og forstå hvordan vores hjemmeside benyttes. Du kan se, hvilke services der sætter cookies, og til hvilke formål under de forskellige kategorier [Nødvendige, Funktionelle, Statistiske og Marketing].
Hvor længe bliver cookies gemt?
Det varierer, hvor længe en bestemt cookie bliver opbevaret på dine enheder og browsere. En cookies levetid beregnes ud fra dit seneste besøg på hjemmesiden. Når cookiens levetid udløber, bliver den automatisk slettet. Alle vores cookies’ levetid fremgår i vores cookiepolitik.
Sådan afviser eller sletter du cookies
Du kan altid afvise alle -/tredjepartscookies fuldstændig ved at ændre indstillingerne i din browser på din computer, tablet eller telefon. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du afviser alle -/tredjepartscookies, vil der være funktioner og services, du ikke kan anvende på hjemmesiden (fordi disse er afhængige af cookies).
Hvordan sletter man cookies?
Cookies du tidligere har accepteret, kan sagtens slettes. Hvordan du sletter disse afhænger af den browser du bruger (Chrome, Firefox, Safari etc.) og på hvilken enhed (mobil, tablet, pc, mac).
Det er typisk under Indstillinger – Sikkerhed og Privatliv, men kan variere fra browser til browser. Hvilken enhed/browser bruger du – klik på det relevante link:
Ændring af samtykke
Du ændrer dit samtykke ved enten at slette cookies fra browseren eller ved at ændre dit samtykke via funktionen, der er tilgængelig i venstre hjørne (sort knap).
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Husk: Bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.
Har du spørgsmål?
Har du kommentarer eller spørgsmål i forbindelse med vores information og/eller behandling af personlige oplysninger, er du velkommen til at kontakte os. Selve cookiepolitikken bliver opdateret hver måned af Cookie Information. Har du har spørgsmål til cookiepolitikken, kan du kontakte Cookie Information via deres hjemmeside ved at klikke her.
Privatlivspolitik
Denne politik beskriver, hvordan e-stimate behandler personoplysninger
1. Generelt
Her kan du læse om, hvordan e-stimate ApS (herefter ”vi”, ”os” og ”vores”) indsamler og behandler personoplysninger, som led i vores drift og de aktiviteter, som er beskrevet nedenfor.
Det er vigtigt for os, at vi til enhver tid behandler dine personoplysninger ansvarligt. I denne privatlivspolitik er det derfor beskrevet, hvordan og hvorfor vi indsamler personoplysninger om dig, hvordan personoplysningerne anvendes, hvornår de slettes, og hvordan du kan få indsigt i dine egne personoplysninger.
Denne privatlivspolitik relaterer sig til de personoplysninger, som e-stimate ApS behandler som dataansvarlig.
Hvis du som testperson gennemfører tests via vores værktøjer, vil vi i forbindelse med gennemførelse af tests indsamle og behandle en række personoplysninger om dig på vegne af din (potentielle) arbejdsgiver. I denne relation agerer vi databehandler på vegne af vores kunder (fx din aktuelle eller potentielle arbejdsgiver) og indgår en databehandleraftale. Denne privatlivspolitik vedrører ikke disse behandlinger, og du henvises i stedet til den organisation, som har bedt dig udfylde testen.
2. Den Dataansvarlige
Det er e-stimate ApS der er dataansvarlig for de behandlingsaktiviteter, der er beskrevet i denne privatlivspolitik.
Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller vores behandling af dine personoplysninger er du velkommen til at kontakte os:
e-stimate ApS
CVR-nr.: 32057497
Nydamsvej 17
8362 Hørning
Telefon: +45 72444419
E-mail: Management@e-stimate.com
3. Hvordan behandler vi personoplysninger, som led i vores aktiviteter?
De aktiviteter, hvor e-stimate (som dataansvarlig) kan indsamle personoplysninger om dig, er beskrevet nedenfor.
3.1 Brug af webside samt markedsføring (nyhedsbreve, markedsføringskampagner, webinarer og øvrige tilbud)
Når du benytter vores website, tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som ny bruger/abonnent eller ved øvrig brug af vores services, så indsamler og behandler vi personoplysninger om dig.
Hjemmesiden kan indeholde links til andre virksomheders hjemmesider, og vi er ikke ansvarlige for indholdet på disse hjemmesider eller deres egne behandlinger af dine personoplysninger som sker til egne formål, og vi opfordrer dig til at læse hjemmesidernes egne privatlivspolitikker, som beskriver, hvordan de behandler dine personoplysninger.
Du afgiver selv personoplysningerne til os, og du bestemmer som udgangspunkt selv hvilke personoplysninger du vil afgive. Dog forventer vi at kunne indsamle følgende personoplysninger om dig:
- Kontaktoplysninger (navn, e-mailadresse, telefonnummer)
- Oplysninger om arbejdsgiver og stilling
- Elektroniske identifikationsdata (IP-adresse, enhedsdata, fx operativsystem, sprog mv.)
- Cookies på hjemmesiden og fx fra sociale medier, pixels i nyhedsbreve, websteder og offentligt tilgængelige kilder
- Aktivitetslogs (adfærd i IT-systemer)
- Besøgshistorik, brugeradfærd, antal klik, tid brugt på hjemmesiden, søgninger mv.
- Login-informationer
- Situationsbilleder, hvori du indgår (herunder deltagelse på certificeringskurser og events).
Når du besøger vores website, bliver der indsamlet personoplysninger om dig, som bliver brugt til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at skabe mere målrettet annoncering. Dine personoplysninger kan også blive brugt til optimering, statistik og forbedring af vores hjemmeside, services og indhold.
Vi anvender tillige dine personoplysninger til levering af de services, du har efterspurgt, som fx at modtage nyhedsbreve eller deltage i et af vores webinarer.
Vores behandling af almindelige personoplysninger har følgende retsgrundlag:
- Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger med henblik at kunne tilbyde funktioner på hjemmesiden, til promovering og til markedsføringsføringsformål på baggrund af dit samtykke. Vi beder om dit informerede samtykke i forbindelse med dit første besøg på hjemmesiden til at placere cookies, der ikke er funktionelle cookies, i henhold til cookiereglerne. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a).
Du kan til enhver tid ændrer eller trække dit samtykke tilbage.
Personoplysningerne deles med vores it-leverandører (databehandlere), som opbevarer personoplysningerne for os og behandler dem efter vores instruks. Som led i indsamlingen og behandlingen af personoplysninger gennem cookies kan der ske videregivelse til tredjeparter. Du kan læse mere om vores brug af cookies i vores cookiepolitik i forrige afsnit på denne side.
Nogle databehandlere eller underdatabehandlere kan være etableret udenfor EU. Overførsler ud af EU er baseret på EU Kommissionens Standardkontrakter.
Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige for at opfylde det formål, hvortil de er indsamlet eller til du trækker dit samtykke tilbage.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan altid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, opbevarer vi personoplysninger om samtykket for at dokumentere samtykkets gyldighed i 2 år efter tilbagetrækning af samtykket og i henhold til Forbrugerombudsmandens retningslinjer.
Cookies slettes i overensstemmelse med opbevaringsperioderne i vores cookiebanner og -politik, som vises på forsiden, når du besøger vores hjemmeside for første gang. Her kan du også læse om opbevaringsperioden for de enkelte cookieudbydere.
Du kan altid ændre dine cookieindstillinger, herunder dit samtykke, ved at slette cookies fra din browser eller ved at klikke på cookieikonet på vores hjemmeside, hvor du har mulighed for at tilgå cookieindstillingerne.
3.2 Når du besøger os på sociale medier
Dette afsnit beskriver, hvordan vi behandler dine personoplysninger, som vi har indsamlet via vores profiler på sociale medier, fx LinkedIn. Som udgangspunkt er vi dataansvarlige for vores egne aktiviteter på vores sociale medier. I nogle tilfælde er vi fælles dataansvarlige med udbyderen af det sociale medie. Det kan du læse mere om i de enkelte udbydere af de sociale mediers privatlivspolitikker. Vi forventer at indsamle offentligt tilgængelige oplysninger om dig, når du besøger og interagere med vores profil på sociale medier.
Vi behandler dine personoplysninger med henblik på at kunne kommunikere med dig, hvis du kommenterer på et opslag, laver en anmeldelse eller sender os en besked samt generel markedsføring.
Udbyderne af de sociale medier behandler blandt andet dine personoplysninger til følgende formål:
- Drift og udvikling af annoncesystemer samt generel annoncering på siden
- Statistikker udarbejdet på baggrund af dit besøg på vores profiler på sociale medier
Behandlingen sker ud fra legitime interesser baseret på, at kunne kommunikere med dig samt markedsføre os over for dig på vores profil på det sociale medie samt kontinuerligt forbedre vores produkter og services. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
Personoplysningerne deles med det sociale medie. Vi deler også personoplysningerne med vores it-leverandører (databehandlere), som opbevarer personoplysningerne for os og behandler dem efter vores instruks. Nogle databehandlere eller underdatabehandlere kan være etableret udenfor EU. Overførsler ud af EU er baseret på EU Kommissionens Standardkontrakter.
Som udgangspunkt sletter vi ikke dine personoplysninger på vores profiler på sociale medier. Vi opbevarer personoplysninger så længe de er aktive på vores profil, og de er tilgængelige, indtil du selv sletter eventuelle ”synes godt om”, delinger, kommentarer, mv. på vores profil. Oplysningerne kan behandles og opbevares længere i anonymiseret form.
Se privatlivspolitikken for den enkelte udbyder af det sociale medier for mere information om, hvor længe de opbevarer dine personoplysninger.
3.3 Certificererede brugere og øvrige professionelle relationer
Vi kan behandle en række personoplysninger om dig, når vi har en professionel relation eller du i øvrigt interagerer med os. Det kan fx være tilfælde, hvor du henvender dig til os på mail eller telefon, bliver certificeret bruger af vores analyseværktøjer eller opretter analyser til udfyldelse i vores testværktøjer.
Du eller din arbejdsgiver (vores kunde) afgiver personoplysningerne til os, og bestemmer som udgangspunkt selv hvilke personoplysninger du vil afgive. Der kan dog være tilfælde, hvor det er en forudsætning at vi modtager dine personoplysninger for at kunne levere vores ydelser til dig, fx dine kontaktoplysninger i forbindelse med en certificering.
De personoplysninger vi forventer at indsamle om dig kan være:
- Kontaktoplysninger (såsom navn og e-mailadresse)
- Oplysninger om arbejdsgiver, arbejdssted og stilling
- Login og brugeradfærd på vores platforme (herunder analyseforbrug)
- Dine egne analyseresultater, certificeringsoplysninger og eksamensresultater.
Vi indsamler og opbevarer dine personoplysninger i forbindelse med bestemte formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål. Det sker, når vi har brug for at:
- Sende relevante nyheder og instruktioner til vores brugere
- Anvende analyser i forbindelse med certificering
- For at indgå en aftale med dig, herunder handle på instruks fra en af vores kunder eller potentielle kunder
- Arbejde med forbedring af vores produkter og tjenester
- Generel kommunikation med dig, herunder support og service
- Registrere din deltagelse i eventuelle arrangementer, som vi enten afholder alene eller i fællesskab med andre
Vores behandling af almindelige personoplysninger kan have følgende retsgrundlag:
- Dit samtykke. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a).
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os (se afsnit 2 ovenfor).
- Indgåelse af en kontrakt med dig eller opfyldelse af en kontrakt, som er indgået med dig (eller din arbejdsgiver). Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Varetagelse af vores eller tredjemands legitime interesser, som er mere tungtvejende end hensynet til dine grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). De legitime interesser der er tale om, er almindelig drift af vores virksomhed og udbud af vores løsninger, kommunikation med dig, statistik og analyse til forbedring af vores produkter og services og markedsføring (som ikke kræver samtykke).
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne behandling ved at kontakte os (se afsnit 2 ovenfor).
Personoplysningerne deles med vores it-leverandører (databehandlere), som opbevarer personoplysningerne for os og behandler dem efter vores instruks.
Vi sletter dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine personoplysninger.
Vi foretager løbende en vurdering, og vi vil i denne forbindelse bl.a. lægge vægt på, hvornår du senest har benyttet vores løsninger eller været i dialog med vores medarbejdere og på denne baggrund vurdere, om en fortsat opbevaring af dine personoplysninger vil være nødvendigt. Vi kan opbevare personoplysninger i længere tid, hvis det er nødvendigt for at efterleve en retlig forpligtelse, eller for at fastlægge eller forsvare et retskrav eller gøre et retskrav gældende. I så fald opbevarer vi personoplysninger i henhold til forældelseslovens regler, og indtil sagen er endeligt afsluttet.
Regnskabsmateriale, herunder personoplysninger, som vi er forpligtet til at opbevare i henhold til bogføringsloven, slettes 5 år efter udgangen af det regnskabsår, som personoplysningerne vedrører.
3.4 Til dig som er leverandør, samarbejdspartner mv.
Når du er kontaktperson eller ansat hos vores samarbejdspartnere eller hos en af vores leverandører, er ekstern konsulent, enkeltmandsvirksomhed mv., som samarbejder med os, er du omfattet af dette afsnit, som beskriver, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
De personoplysninger vi forventer at indsamle om dig kan være:
- Kontaktoplysninger (navn, e-mailadresse og telefonnummer)
- Oplysninger om arbejdsgiver, arbejdssted og stilling
- Kontraktuelle oplysninger, herunder faktura og ordrer
- Øvrige personoplysninger som er relevante for samarbejdet.
Vi foretager løbende en vurdering, og vi vil i denne forbindelse bl.a. lægge vægt på, hvornår du senest har benyttet vores løsninger eller været i dialog med vores medarbejdere og på denne baggrund vurdere, om en fortsat opbevaring af dine personoplysninger vil være nødvendigt. Vi kan opbevare personoplysninger i længere tid, hvis det er nødvendigt for at efterleve en retlig forpligtelse, eller for at fastlægge eller forsvare et retskrav eller gøre et retskrav gældende. I så fald opbevarer vi personoplysninger i henhold til forældelseslovens regler, og indtil sagen er endeligt afsluttet.
Regnskabsmateriale, herunder personoplysninger, som vi er forpligtet til at opbevare i henhold til bogføringsloven, slettes 5 år efter udgangen af det regnskabsår, som personoplysningerne vedrører.
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:
- Generel administration af samarbejdet, herunder planlægning, opfyldelse og håndtering af aftaleforholdet
- Finansielle formål, herunder administration af betalinger, revision mv.
- For at indgå en aftale med dig og gennemføre ordrer, herunder køb af varer/tjenesteydelser
- Generel kommunikation med dig, herunder support og service
- Overholdelse af gældende lovgivning, fx opfyldelse af vores forpligtelser til at forhindre ulovlige aktiviteter og håndtering af eventuelle konflikter og tvister.
Vores behandling af almindelige personoplysninger kan have følgende retsgrundlag:
- Indgåelse af en kontrakt med dig eller opfyldelse af en kontrakt, som er indgået med dig (hvis du er en enkeltmandsvirksomhed). Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Opfyldelse af en retlig forpligtelse, der påhviler os. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c. De retlige forpligtelser der er tale om, findes bl.a. i bogføringsloven.
- Varetagelse af vores eller tredjemands legitime interesser, som er mere tungtvejende end hensynet til dine grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). De legitime interesser der er tale om, er almindelig drift af vores virksomhed og udbud af vores løsninger, administration af aftaleforholdet og kommunikation med dig, statistik og analyse til forbedring af vores produkter og services, markedsføring (som ikke kræver samtykke) og vores interesse i at forsvare og gøre retskrav gældende.
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne behandling ved at kontakte os (se afsnit 2 ovenfor).
Personoplysningerne deles med vores it-leverandører (databehandlere), som opbevarer personoplysningerne for os og behandler dem efter vores instruks.
I forbindelse med behandlingen kan personoplysninger blive overført til modtagere i lande udenfor EU. Overførsler ud af EU er baseret på EU Kommissionens Standardkontrakter.
Dine personoplysninger opbevares så længe samarbejdet består, og i 5 år fra udgangen af det år, hvor vores samarbejde ophørte.
Vi kan dog opbevare oplysninger i længere tid, hvis det er nødvendigt for at efterleve en retlig forpligtelse, eller for at fastlægge eller forsvare et retskrav eller gøre et retskrav gældende efter forældelseslovens regler og afhængigt af, hvad sagen drejer sig om.
Regnskabsmateriale, herunder personoplysninger, som vi er forpligtet til at opbevare i henhold til bogføringsloven, slettes 5 år efter udgangen af det regnskabsår, som personoplysningerne vedrører.
Oplysningerne kan opbevares i længere tid i anonymiseret form.
4. Dine rettigheder
Du har til enhver tid ret til at gøre dine rettigheder efter den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning gældende:
1: Du har ret til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger.
2: Du har ret til at modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger og få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
3: Særligt har du en ubetinget ret til at modsætte dig behandling af dine personoplysninger til brug for direkte markedsføring.
4: Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du ret til at tilbagekalde dit samtykke til enhver tid. Din tilbagekaldelse vil ikke have betydning for lovligheden af den behandling som er foretaget inden du tilbagekalder dit samtykke.
5: Du har ret til at modtage de personoplysninger, som du selv har afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).
6: Du kan altid indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med måden e-stimate behandler din personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.
Hvis du ønsker at gøre dine rettigheder gældende, bedes du kontakte os på management@e-stimate.com. Din anmodning vil blive behandlet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. I det omfang det er nødvendigt, vil vi kontakte dig og bede dig om yderligere oplysninger, der er nødvendige for at kunne håndtere din anmodning korrekt.
Du kan læse mere om dine rettigheder på datatilsynet.dk.
5. Hvis du ønsker at klage
Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, vil vi gerne høre fra dig. Vores kontaktoplysninger kan findes under afsnit 2 ovenfor.
Du har også ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Dette kan ske via e-mail dt@datatilsynet.dk eller på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.
6. Opdatering af privatlivspolitikken
e-stimate ApS kan løbende ændre denne privatlivspolitik, hvis det er nødvendigt for at give en retvisende beskrivelse af vores behandling af personoplysninger.
Denne privatlivspolitik er senest blevet opdateret i maj 2024.